Carl Czerny
Die Kunst der Fingerfertigkeit, for keyboard, Op. 740
» Übersicht von Carl Czerny anzeigen
Sätze in Die Kunst der Fingerfertigkeit, for keyboard, Op. 740
# | Satz | |
---|---|---|
1 | No. 1 Articulation of the fingers with quiet hand | |
2 | No. 2 The passing of the thumb | |
3 | No. 3 Clarity in velocity | |
4 | No. 4 Light articulation in half-staccato | |
5 | No. 5 Evenness in double runs | |
6 | No. 6 Clarity in broken chords | |
7 | No. 7 Changing fingers on the same key | |
8 | No. 8 Light articulation of the left hand | |
9 | No. 9 Delicacy in skips and staccatos | |
10 | No. 10 Exercise for thirds | |
11 | No. 11 Skill in alternating fingers | |
12 | No. 12 Flexibility of the left hand | |
13 | No. 13 Maximum velocity | |
14 | No. 14 Chord passages | |
15 | No. 15 Wide position in fortissimo | |
16 | No. 16 Alternating fingers at speed | |
17 | No. 17 Minor scales at high speed | |
18 | No. 18 Crossing the hands naturally and with a fine touch | |
19 | No. 19 Tense positions with a "peaceful wrist" | |
20 | No. 20 Double octaves | |
21 | No. 21 Parallel movement of the hands | |
22 | No. 22 Exercise for the trill | |
23 | No. 23 Light touch of the left hand | |
24 | No. 24 The thumb on the black keys with the hand absolutely quiet | |
25 | No. 25 Agility and clarity | |
26 | No. 26 Maximum velocity in arpeggios | |
27 | No. 27 Independence of the fingers | |
28 | No. 28 Quiet hand with fast articulation of the fingers | |
29 | No. 29 Exercise for the turn | |
30 | No. 30 In order to acquire a firm touch | |
31 | No. 31 Exercise for the passing of the thumbs | |
32 | No. 32 Uniformity in raising the fingers | |
33 | No. 33 Lightness of touch in octave skips | |
34 | No. 34 Trills of thirds | |
35 | No. 35 Changing fingers on the same key | |
36 | No. 36 Lightness of the arm and agility of the fingers | |
37 | No. 37 Strength and clarity | |
38 | No. 38 Uniform movement in raising the hands | |
39 | No. 39 Exercise for thirds | |
40 | No. 40 Light or half-staccato in chords | |
41 | No. 41 Fluency of the fingers of the left hand | |
42 | No. 42 Exercise for double turns | |
43 | No. 43 Skill in passing of the thumbs | |
44 | No. 44 The lightest touch together with the greatest digital mobility | |
45 | No. 45 Legato melody with spread chords | |
46 | No. 46 Ease of touch and velocity | |
47 | No. 47 Clear touch in spread chords | |
48 | No. 48 Exercise for the shake | |
49 | No. 49 Octaves with bravura | |
50 | No. 50 Ease of touch and velocity |
Alben mit diesem Werk
[Zeige 1-25 von 46]
Album | Besetzung | ||
---|---|---|---|
Carl Czerny, Franz Liszt: Master & Pupil (Etudes) Fred Oldenburg
Sätze aus diesem Werk Etude No. 1. Beweglichkeit der Finger bei ruhiger Hand |
| ||
Carl Czerny, Franz Liszt: Master & Pupil (Etudes) Fred Oldenburg
Sätze aus diesem Werk Etude No. 2. Das Untersetzen des Daumens |
| ||
Carl Czerny, Franz Liszt: Master & Pupil (Etudes) Fred Oldenburg
Sätze aus diesem Werk Etude No. 3. Deutliche Geläufigkeit |
| ||
Carl Czerny, Franz Liszt: Master & Pupil (Etudes) Fred Oldenburg
Sätze aus diesem Werk Etude No. 4. Leichte Beweglichkeit im ruhigen Staccato |
| ||
Carl Czerny, Franz Liszt: Master & Pupil (Etudes) Fred Oldenburg
Sätze aus diesem Werk Etude No. 5. Gleichheit in Doppelläufen |
| ||
Carl Czerny, Franz Liszt: Master & Pupil (Etudes) Fred Oldenburg
Sätze aus diesem Werk Etude No. 6. Deutlichkeit in gebrochenen Akkorden |
| ||
Carl Czerny, Franz Liszt: Master & Pupil (Etudes) Fred Oldenburg
Sätze aus diesem Werk Etude No. 7. Fingerwechsel auf einer Taste |
| ||
Carl Czerny, Franz Liszt: Master & Pupil (Etudes) Fred Oldenburg
Sätze aus diesem Werk Etude No. 8. Leichte Beweglichkeit der linken Hand |
| ||
Carl Czerny, Franz Liszt: Master & Pupil (Etudes) Fred Oldenburg
Sätze aus diesem Werk Etude No. 9. Zartes Hüpfen und Abstoßen |
| ||
Carl Czerny, Franz Liszt: Master & Pupil (Etudes) Fred Oldenburg
Sätze aus diesem Werk Etude No. 10. Terzen-Übung |
| ||
Carl Czerny, Franz Liszt: Master & Pupil (Etudes) Fred Oldenburg
Sätze aus diesem Werk Etude No. 11. Gewandtheit im Fingerwechsel |
| ||
Carl Czerny, Franz Liszt: Master & Pupil (Etudes) Fred Oldenburg
Sätze aus diesem Werk Etude No. 12. Geschmeidigkeit der linken Hand |
| ||
Carl Czerny, Franz Liszt: Master & Pupil (Etudes) Fred Oldenburg
Sätze aus diesem Werk Etude No. 13. Die möglichste Geläufigkeit |
| ||
Carl Czerny, Franz Liszt: Master & Pupil (Etudes) Fred Oldenburg
Sätze aus diesem Werk Etude No. 15. Spannungen bei großer Kraft |
| ||
Carl Czerny, Franz Liszt: Master & Pupil (Etudes) Fred Oldenburg
Sätze aus diesem Werk Etude No. 17. Schnelle Moll-Skalen |
| ||
Carl Czerny, Franz Liszt: Master & Pupil (Etudes) Fred Oldenburg
Sätze aus diesem Werk Etude No. 19. Spannungen bei ruhiger Hand |
| ||
Carl Czerny, Franz Liszt: Master & Pupil (Etudes) Fred Oldenburg
Sätze aus diesem Werk Etude No. 22. Triller-Übung |
| ||
Carl Czerny, Franz Liszt: Master & Pupil (Etudes) Fred Oldenburg
Sätze aus diesem Werk Etude No. 23. Leichter Anschlag der linken Finger |
| ||
Carl Czerny, Franz Liszt: Master & Pupil (Etudes) Fred Oldenburg
Sätze aus diesem Werk Etude No. 24. Der Daumen auf Obertasten bei völlig ruhiger Haltung der Hand |
| ||
Carl Czerny, Franz Liszt: Master & Pupil (Etudes) Fred Oldenburg
Sätze aus diesem Werk Etude No. 25. Geläufige Deutlichkeit |
| ||
Carl Czerny, Franz Liszt: Master & Pupil (Etudes) Fred Oldenburg
Sätze aus diesem Werk Etude No. 26. Die möglichste Schnelligkeit in Akkordpassagen |
| ||
Carl Czerny, Franz Liszt: Master & Pupil (Etudes) Fred Oldenburg
Sätze aus diesem Werk Etude No. 27. Unabhängigkeit der Finger |
| ||
Carl Czerny, Franz Liszt: Master & Pupil (Etudes) Fred Oldenburg
Sätze aus diesem Werk Etude No. 31. Zur Übung de Daumens beim Untersetzen |
| ||
Carl Czerny, Franz Liszt: Master & Pupil (Etudes) Fred Oldenburg
Sätze aus diesem Werk Etude No. 32. Das gleichmäßige Aufheben der Finger |
| ||
Carl Czerny, Franz Liszt: Master & Pupil (Etudes) Fred Oldenburg
Sätze aus diesem Werk Etude No. 33. Leichte Hand bei Oktavensprüngen |
|
[Zeige 1-25 von 46]